ACTIVITAT 1
Característiques principals dels tipus de textos.
Després d’explicar les característiques (finalitats, estructura i trets estilístics) dels principals tipus de text (narratiu, expositiu, argumentatiu, descriptiu, instructiu), i dels principals gèneres periodístics d’informació i d’opinió (notícia, reportatge, entrevista, editorial, columna d’opinió, crítica), els alumnes llegiran en veu alt uns textos (Ver ANNEX 01). Una vegada llegit, s’entregarà a cadascú una plantilla (ver ANNEX 01) amb els textos i hauran d'indicar les seues característiques.
ACTIVITAT 2
Al caient de la notícia.
Aquesta activitat consisteix a fer un informatiu de televisió. Es formaran grups de cinc components. Hauran de fer un informatiu de 10 minuts sobre els esdeveniments més importants del seu voltant. Cadascun haurà de redactar, aconseguir recursos i gravar la seua pròpia aportació. Un dels membres del grup serà el presentador principal que presentarà l'informatiu i donarà pas a cadascun dels seus companys. Les notícies poden ser locals (sobre el centre), internacional (esdeveniments de fora del centre), cultural (activitats culturals del centre), política (decisions relacionades amb la gestió del centre) o una editorial sobre qualsevol assumpte d’interés. Cada peça haurà de tindre entre 1 i 2 minuts. L'informatiu no podrà excedir de 10 minuts. Durant la primera sessió es dividiran els temes i les responsabilitats. Cada grup enviarà al professor 4 peces en format .mov (el que graven els mòbils i les tauletes), i un guió per a poder muntar l'informatiu. S'avaluarà positivament la creativitat, la producció i el desenvolupament de cadascun de les peces, a més a més de la coordinació del grup. Es programarà una segona sessió perquè els alumnes podran veure els seus treballs i els dels seus companys.
TASCA FINAL
Escriu i conta’m.
Després de les sis sessions, l’última serà l’examen que consistirà a escriure un text periodístic (notícia, reportatge, entrevista, editorial, columna d’opinió, crítica…) al voltant d'allò que ha passat en aquestes set sessions. Podem triar un fet, o més d’1, fer informació o opinió. Aquesta redacció, tindran tota la sessió per a fer-la i entregar-me-la. Extensió mínima 500 paraules. Al final de la redacció han d’indicar que tipus de text periodístic és i les seues característiques principals.
Com avaluem aquestes activitats?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.