Presentació

Imagen gratuïta de pixabay.com

La influència que els mitjans de comunicació tenen en la societat i, per tant, en l'educació no té perquè ser beneficiós. L'actualitat, la informació i el coneixement són manipulats, amb intenció o sense ella, pels mitjans de comunicació podent confondre el que és un món real i vertader en un món artificial i fal·laç.

Per això, és de vital importància incloure en el currículum escolar l'objectiu d'ensenyar als nostres alumnes, en la mesura que siga possible, a llegir, escoltar o veure el que transmeten aquests mitjans de comunicació, destriant el que pot ser informació d'opinió, descartant els rumors de les notícies, el comentari del fet comprovat, per a, en definitiva, adoptar una actitud crítica davant el poder tan enorme que exerceixen els mitjans de comunicació sobre la societat.

En aquesta unitat didàctica, vull que els alumnes de 4t de l'ESO puguen interpretar textos escrits de l'àmbit personal, acadèmic, social, professional i administratiu, amb especial atenció als gèneres periodístics informatius i d'opinió. A més a més han de participar activament i respectuosament en intercanvis comunicatius, reals o dramatitzats, en els representatius dels mitjans de comunicació social i de l'àmbit professional i administratiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.

Periodisme i literatura

Imatge gratuïta  de pexels.com No es pot entendre la història de la literatura sense el periodisme, ni molt menys el periodisme sense...