Imagen gratuïta de pixabay.com
La influència que els mitjans de comunicació tenen en la societat i, per tant, en l'educació no té perquè ser beneficiós. L'actualitat, la informació i el coneixement són manipulats, amb intenció o sense ella, pels mitjans de comunicació podent confondre el que és un món real i vertader en un món artificial i fal·laç.
Per això, és de vital importància incloure en el currículum escolar l'objectiu d'ensenyar als nostres alumnes, en la mesura que siga possible, a llegir, escoltar o veure el que transmeten aquests mitjans de comunicació, destriant el que pot ser informació d'opinió, descartant els rumors de les notícies, el comentari del fet comprovat, per a, en definitiva, adoptar una actitud crítica davant el poder tan enorme que exerceixen els mitjans de comunicació sobre la societat.
En aquesta unitat didàctica, vull que els alumnes de 4t de l'ESO puguen interpretar textos escrits de l'àmbit personal,
acadèmic, social, professional i administratiu, amb especial atenció als
gèneres periodístics informatius i d'opinió. A més a més han de participar activament i respectuosament en intercanvis
comunicatius, reals o dramatitzats, en els representatius dels mitjans de
comunicació social i de l'àmbit professional i administratiu.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.